Skip navigation

A trónörökös…
Lamborghini Aventador LP700-4!

További képekért klikk:

Engine: 6.5 l  V12 with 700bhp on tap.

Weight: 1575 kg

Power to weight ratio: 2.25 kg/ hp

0-100 kmph: 2.9 sec

Top speed: 350 kmph (217 mph)

Length: 4.75 m

Width: 2.03 m

Height: 1.14 m

Az LP700-4 arányaiban és megjelenésében nagyon hasonlít a leköszönő Murcialagóra, de műszaki szempontból fél évszázadnyi előrelépést jelent. Az ok a fotón látható alkatrész, amely egyszerre adja az utascella vázát és a tartja az autó összes többi fő alkotóelemét. Ehhez rögzítik hátul az új V12-es motort és a futóművek segédkereteit, ami jelentősen növeli az autó merevségét. Ezzel egyrészt jelentősen csökkenthető az autó tömege, másrészt fokozható a merevsége, és persze a törésteszteken is sokkal jobb eredmények születhetnek. A karbonszálas műanyag központi elem teljes tömege 147,5 kilogramm, de a segédkeretekkel és a burkolóelemekkel együtt is csupán 229,5 kilogrammot nyom az üres karosszéria. Emellett a merevsége is megdöbbentő: 35000 Nm nyomaték kellene egyetlen foknyi elcsavarodás előidézéséhez. A karbonszálas alapanyag alkalmazása persze több problémát is felvetett, például hogy hogyan lehet hozzáerősíteni további alkatrészeket anélkül, hogy roncsolódna a szerkezet. Ezt itt alumínium betétekkel oldották meg, amelyeket a gyártáskor ültetnek a szénszálas alapanyagba. – totalcar.hu

Ügyes fogással, apró cseppekben tette közzé új szupersport-autójának részleteit a Lamborghini. Az olaszok először azt szivárogtatták ki, hogy az újdonság vadonatúj 6,5 literes, V12-es, 700 lóerős, 690 Newtonméter csúcsnyomatékú, száraz karteres olajozású benzinmotort kap, melyhez rekord gyorsan, a dupla kuplungosoknál 50 százalékkal gyorsabban kapcsoló, mindössze 79 kilogrammos robotváltót társítanak. Majd kiderült, hogy az újdonság karbonszálas, különösen merev, mindössze 147,5 kilogrammos önhordó, műanyag karosszériával érkezik. Végül jött a futómű, mely kettős keresztlengőkaros, alumíniumból és szénszál merevítéses műanyagokból épül, rugóit és lengéscsillapítóit Formula-1-esen vízszintesen hordja és egyéb ínyencségként kerámia féktárcsákkal, elöl 4 centiméteres, hidraulikus emelhetőséggel, 19 colos, elöl 255/35, hátul 335/30-as abroncsokkal társul. Már a hozzávetőlegesen 300 ezer eurós vételár is készpénznek vehető, egyetlen fontos részlet a karosszéria formája az, ami csak jövő héten, a Genfi Autószalonon fog kiderülni. – autonavigator.hu

A Murciélago utóda a versenysportban használatos nyomórudas felfüggesztéssel érkezik, ami még jobb reakciókat és kiszámíthatóbb viselkedést ígér. A 700 lóerős V12-es motorral szerelt, 1595 kilós Aventador márciusban mutatja meg magát a nagyközönségnek.

Miután a Lamborghini Aventador technikai adatai szinte teljes egészében kiszivárogtak, már nem sok megválaszolatlan kérdés maradt az autóval kapcsolatban. Ezek közé sorolható a forma, amelyre még néhány hetet várni kell, illetve a futómű, amelyről most több részletet is elárult az olasz gyártó.

Volt mit, az Aventador ugyanis utcai modellekhez képest radikálisnak mondható első-hátsó felfüggesztéssel érkezik. Az autó alatt kettős keresztlengőkaros rendszer dolgozik, de az újdonság nem ebben van, hanem a rugózásban. A nyomórudas felfüggesztés lényege, hogy a rugót és a lengéscsillapítót nem függőlegesen (vagy inkább közel függőlegesen), hanem vízszintesen építik be. A rugó a tengelycsonkhoz egy nyomórúd segítségével kapcsolódik, a rugózó kerék pedig egy himbán keresztül mozgatja a rugót. A 19 hüvelykes első felnin egyébként 255/35, a 20 colos hátsón pedig 335/30-as gumik feszülnek majd. Az újfajta futómű- megoldás elviekben még pontosabb irányíthatóságot, és még kiszámíthatóbb kezelhetőséget ígér, amelyet nem véletlenül alkalmaznak a versenysportokban. Az új felfüggesztés is lehetővé teszi az autó megemelését az elődhöz hasonlóan, az Aventador is megkapja a gombnyomásra 40mm-rel megemelkedő első futóművet, amelyre a fekvőrendőrök miatt van szükség. – a5.hu

A kereskedőknek szétküldött rendelési útmutató szerint LP 700-4 néven érkezik a Lamborghini Murciélago utódja. Megerősíti a dokumentum, ami eddig sem volt titok, nevezetesen, hogy az autó új 6,5 literes, V12-es motorral érkezik, 700 lóerős teljesítménnyel és 690 Nm-es nyomatékkal. Az 1575 kilogrammos sportkocsi 230-cal könnyebb a Murciélago LP640-4-nél, százas tempóra 2,9 másodperc alatt gyorsul. Végsebessége 350 km/óra. Előre 400, hátulra 380 milliméter átmérőjű féktárcsák kerültek, elöl hat-, hátul négydugattyús a fékrendszer. 19 és 20 colos felnik ülnek az LP 700-4 alatt, a hétfokozatú váltó 50 milliszekundomos váltásokra képes.

13 külső színből lehet választani, ebből kettő teljesen új. 12 belső szín szerepel a katalógusban, az alapfelszereltség többek között elektromosan vezérelt hátsó spoilert és oldalsó légbeömlőket, valamint 7 colos színes képernyővel párosított multimédiás rendszert tartalmaz. – deluxe.hu



Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google kép

Hozzászólhat a Google felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: