Skip navigation

Kicsit sem Hitman.

Hela! Először is, nézzük meg az első videót, már sok minden ki is derül belőle.
Főképp design szempontjából.
Másodszorra, nézzük mit tudott meg a GameStar (Hírekben hitelesek, ellenben teszteknél kevésbé)

Az első és legfontosabb infó az, hogy két idősíkban harcolhatunk majd, a 80-as évek végén (itt a régi ismerősök állnak majd csatasorba), illetve 2025-ben a második hidegháború kezdetekor, ahol is Kína és az USA egymásnak feszül a Föld utolsó utáni tartalékainak a birtoklásáért (itt David Mason lesz a főszereplő, aki a fia annak a Mason-nek, akit a Black Ops-ban megismerhettünk).

A közeljövőben a helyi konfliktusokat számítógép vezérelt harci eszközökkel vívják, szinte minimális emberveszteséggel. Csak arra nem gondoltak az okosok, hogy mi van akkor, ha valaki ellopja a mesterkulcsot és ezt a fejlett technológiát a nyugati civilizáció ellen fordítja. Egy nicaraguai hadvezér pontosan ezt teszi, szóval megvan a főgonosz is, akit kellőképpen lehet utálni.

A legjobban az elágazó küldetésrendszert várom. Arról van ugyanis szó, hogy a fő küldetésszál mellett lesznek különféle Strike Force missziók, melyek teljesítése vagy elbukása befolyásolni fogja valamilyen szinten a végkifejletet. Állítólag lesz majd olyan lehetőségünk is, hogy szépen visszavonuljunk valamelyik égi felderítő repülőgépünkre (Avacs) és onnan irányítsuk az egységeinket (RTS mód?).

A multiplayer részről még nem nagyon mondtak konkrétumokat (amit mondtak az a szokásos marketing marhaság volt – újragondoljuk az egész multi mechanizmust, alapjairól kezdjük el felépíteni a rendszert, a veteránok mellett a kezdők is élvezhetik végre a multi szépségét… – ezeket soha nem szabad szó szerint venni).


Ismét megjelennek a Treyarch védjegyének számító zombik, ezúttal azonban sokkal nagyobb számban, sokkal nagyobb térképeken, több coop játékossal. Ismét lesz mivel elütni az időnket.

Nem lesz viszont új grafikus motor, hiába sírták tele az internetet a grafika megszállottak. Lesz viszont mindenféle technikai hókuszpókusz (bounce lighting, reveal mapping), minek következtében “PC-szerű vizuális élményt kapunk sziklaszilárdan 60 FPS-sel egy konzolon”. Szeretnénk ezt hinni, de azért az első képsorokat látva erős a kétely. És most finoman fogalmaztunk.

Szóval kezdjük is. Pontokba szedem gondolataimat, hogy könnyebben megérthessetek:

  • A hidegháború egy teljesen kiaknázatlan era, átmenet a 2. Világháború és a “modern harctér” között. Az ebben rejlő hihetetlen nagy potenciát nagyon okosan kéne kiaknázni, mert:
  • Második idősíknak a 2025 “hidegháborúját” kapjuk. Na itt van az első és legnagyobb probléma. Miért kell egy Crysis szerű világot teremteni, ha az már rég óta taposott ösvény, és nem mellesleg a nanoruhás hurkagyurka szerepében ez sokkalta hihetőbb és izgalmasabb, mint amire valaha képes volt egy COD?
  • Amit tenni kéne, egy nagyon diplomatikus úton: Mélyedjünk bele a hidegháborúba, minnél szaftosabb és trükkösebb küldetésekbe. De!:
  • Teljesen hiteles maradna a játék, ha ezek az abszolút top secret zsoldosok kapnának igen fejlett, jelen korunk utáni technológiát!
    Minden felvilágosultabb ember tudhatja, hogy sokkal de sokkal kevesebbet tudunk és látunk, mint amivel valójában rendelkeznek a nagyhatalmak.
    Kicsit bele is léphetnénk megint a “Náci UFO-technológiába”, én erősen hiszem, hogy nagyon sok és nagyon fontos dolgokat készítettek.
    Ugye Black Ops 1 egy “Nova Gas” féle biológiai fegyvert csillogtatott, de ez nem volt valami nagy dobás.
  • Képzeljük el tehát: Hidegháború, Szovjetek, Náci-maradványok, szekták, és sok sok prototípus, amiket mi tesztelünk évtizeddel a megjelenésük előtt.
    Hát nem lenne rohadtul jó móka?
  • A másik nagyon fontos dolog, az a Multiplayer. Ígérgetnek, de főképp hazudoznak, de most megmondom, nem lesz megfelelő csalás-védelem! PC-n legalábbis, mert érdekes mód konzoloknál sokkal jobban odafigyelnek ezekre. Persze ott a játék alapjáraton csal, hogy játszható is legyen egy controllerrel.
  • Néhány dolgot hallottam, hogy kevésbé leszünk terminátorok, ellentétben jobban személyre lehet szabni a dolgokat. Ennek nagyon örülnénk!
    Nem kell perk fegyverre. Legyen egyszerűen erős balance, és 3 kiegészítő limit. A kiegészítők pedig működjenek is!
    Mi az kérem, hogy egy ACOG miatt 4x lesz a legtöbb fegyver visszarugása? Aim Assist-et mindneképp törölni kell!
  • Legyen óriási fegyverarzenál!! Kidolgozott, élethű fegyverek. Legalább 15 variáció minden típushoz!
    Sok Orosz, Amerikai, Európai fejlesztés! Köztük prototípusok is prestige szinteknek!
  • Emellett spawnoláskor 2-3 másodpercnyi “godmode”-ot kaphatnának a játékosok, de addig ne tudjanak sebezni…
    Ha már évek óta képtelenek megfelelő spawnrendszert programozni…
  • Végül pedig annyit, hogy talán EA és Lucas perelni fog 😀

4 Comments

    • ataista
    • Posted 2012md at 10:13 DU.
    • Permalink

    Spawn rendszert nem lehet normálisra megcsinálni, ahhoz olyan pályákat kell szerkeszteni ahol vannak mini búvóhelyek ahova lehet spawnolni, csak hát az a camperek melegágya is lenne. Talán egyetlen megoldás lenne, ha figyelné, hogy hány másodperc maximum futással mire megláthatná a spawnolt ember egy másik játékos, és ezt legalább 5 secben határozná meg, és olyan helyekre rakna le, hogy ez lehetséges legyen. V stb, stb, igazából akarat kérdése, majd a cod 12-ben…

  1. Több módszer is van a megfelelő spawnra.
    Például, a player válasszon az elfoglalt spawnok között, másképp a HQ-n ébred (Crysis)
    vagy választottan spawnolja be magát a biztonságos területeknél, amit színfoltokkal lehet jelezni,
    vagy repcsiből kiugorva menjen oda ahová akar, addig godmode.
    vagy egyszerűen ne halhasson meg, ahogy írtam. Persze az értelmes spawn hely mindíg kell és jó, illetve fal mellé rakjon, hogy ne 360-ból érjen a veszély.

  2. “Néhány dolgot hallottam, hogy kevésbé leszünk terminátorok, ellentétben jobban személyre lehet szabni a dolgokat.”

    Volt valahol 1-2 infomorzsa elcsöppentve, hogy lesz egy olyan perk/fegyver kieg, amivel átláthatunk a falakon “x” másodpercig. Minden COD-ban terminátorok lehettünk, most sem fogják kihagyni.

  3. Igen Yalo, ez a feature benne lesz a játékban. De mit csodálkozzunk, ha az óriási scripttömeg, ami végigvezeti a kampányt, alapból Aimbottal és Wallhackel dolgozik?

    Most játszottam újra az 1. részt. Elég sok mapon lőttek engem a falakon keresztül…
    Aztán pedig multira is feltoltam a képem, ott pedig 1-2 ember mindíg csal, viszont engem folyamatosan kickeltek, mert valami olyan fegyvert/bármit használtam/tettem, amit ott nem lehet…
    Autokick ez a csoda… Teljesen szabotálja a játékélményt és a lvl/cash fejlődést.


Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google kép

Hozzászólhat a Google felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: