Skip navigation

https://i1.wp.com/images.wikia.com/callofduty/images/archive/5/5b/20120504082642!Black_Ops_II_logo.png

Hela! Jelenleg csak a Single Player módról tudok írni, mivel a ZM & MP -t még nem tudtam tesztelni eléggé. Ami késik, nem múlik 🙂

Sokat szoktunk vitázni arról, mennyire is tesz jót, ha évente jelennek meg “új” játékok egy brand alatt.
Szerencsére a Treyarch és Infinity Ward kettős működése nagyszerű ötlet, hiszen így valójában 2 év lehet a fejelsztési ideje minden résznek, évenkénti kiadással, felváltva.
Azon is el lehet gondolkozni, hogy ha ennyi ideje van a fejlesztőknek, miért nem tapasztalunk ennek megfelelő fejlődési iramot: természetesen a jól bevált piac-manipulálás miatt, tehát két lényeges lépés között több köztes állapotú terméket is ugyanúgy el lehet adni, látsd Assassin’s Creed széria a CoD-ok mellett.

Elég hamar kikerült Otherworld Shirin videója, amiben megtudhatjátok, hogy ezúttal nem egy összecsapott másolatot kapunk a pénzünkért. Azonban ez nincs teljesen így.

Valójában újra próbálták alkotni a Call of Duty Treyarch vonalát, de ez lopkodással igen szánalmas hatású tud lenni időnként.
Itt egy lista, hogy milyen durva hasonlóságokat fedezhettek fel:

  • Mass Effect: Gagyi pre-renderelt töltőképernyők, holografikus UI kidolgozások, fegyverfélék, választási lehetőségek (Kill/Let)
  • Battlefield 3 & MOHA: Pálya & Gameplay design (Hogy ki kezdett kitől lopni először, most nem vita tárgya)
  • Crysis: Pálya & Gameplay design (laboratóriumok, etc)

Ezzel nem is lenne probléma, ha minőséget is éreznénk mögötte, viszont sokszor látja a szak-avatott szem, hogy bizonyos tesséklásig lettek kigondolva, és ígért forradalmi újítások nem történtek valójában.

Beszéljünk magáról, a játékról:
Alapfelállásként a story Black Ops módon zavaros, és nem tudom, hogy ez direkt, vagy se. Valószínűleg az előző.
Második végigjátszásnál már nagyjából összeáll a kép, viszont sok lényeges összefüggést, kapcsolatot nem tudunk meg. Talán még nekünkse szabad 🙂
Ezúttal jó öreg Woods kalaúzol el minket emlékeikkel, aminek hatására mindíg megteszünk 1-1 lépést a modern világban és a múltban, Raul Menendez világuralmi törekvései ellen.
Érdekes módon, ez a “főellenség” olyasmi, mint Reznov: Mindent túlél, mindent előre lát és tervez, már-már túllép az emberi határokon. Izgalmas karakter, és a játék egész ideje során érezzük, hogy bár embernek tűnik, valahogy mégis több annál. Külön öröm, hogy mindíg érezzük a közelségét, pontosabban a nyakában lihegünk, és már majdnem hideg zuhanyként ér, mikor meg is látjuk.
Véletlen játéka csupán, de az arca szinte ugyan olyan, mint az egy lakással arrébb lakó szomszédomnak…
Spoiler veszélye miatt csak annyit írok, hogy a hidegháborús események úgymond előzményekként szolgálnak a modern történéseknek, megtudhatjuk belőle, hogy hogyan érte el kiindulópontját a jövőbeli káosz.
Zavaros, ugye? Épp ez a lényege.
Szerencsére új feature a választás lehetősége kb 3 alkalommal, plusz számít az elvégzett taktikai missionok eredménye is, amiknek hatására más-más a végkifejlet. Látványos, nem drasztikus.
Az már kevésbé értékelhető, hogy a folyamatos gameplay feszültséget még mindíg a semmiből érkező ellenfelek jelentik, mert valaki odafönt úgy gondolja, csak vérben tocsogó szemgolyóval lehet izgalmas COD FPS-t alkotni.
Hát téved. Rohadtul idegesítő, mikor a hátam mögé spawnol ellenségeket, hogy azok megpróbáljanak leütni, vagy épp 10 méterenként olyan a pályakidolgozás, hogy mindenképp 1-1 nem halálos találatot kapjunk, emellett alapvető COD hozzáállás még a nagy menekülések, a Micheal Bay szagú üldözések, sebesült bajtársunk hurcolása, satöbbi. Sajnos nincs érdemi újítás ezen a téren se.
Próbáltam taktikával is menni, és még mindíg találkozni checkpoint feloldós spawnpontokkal, tehát mindenképp nyomulni kell, mint az eddigi játékokban. Szerencsénkre vagy se, elég erős aim assist segíti a gyors célzást, tehát rém könnyű a kampány, viszont még mindíg összecsalt halálokkal próbálnak nehézségi érzetet adni, tehát hülyének vesznek minket. (Igaz, a COD-os vérpistikéket jogosan)

Helyszínek:
Jópár érdekes pályával találkozunk a kampány során, szokásos epic elemekkel, alapvetően jól kidolgozottan, bár minimál méretekkel. Fogalmam sincs, mitől követeli magának a játék a DX10-et, ha egyszerűen nincs olyan eleme, ami ezt megindokolná. A környezet nem rombolható alapból, csak az üvegek törnek, illetve az alfatextúrás lövésnyomok mellett sokszor valami effekt is társul, tehát minden olyan, mint régen.
Azért gondoltam rá, hogy ha megszórok egy kokain csomagoló kispincét, legalább fehér por-ködben úszna a terem, és esetleg valami serkentő hatást is adhatna… de hát nem.
Afrikától Washingtonig érintésbe vesszük Vietnámot, Afganisztánt, Panamát és egyéb érdekes helyeket. Igazából csak az unalmas luxus-szálloda egyetlen pontját találtam igazán érdekesnek, ez pedig a Club, jó kis lightos dnb & dubsteppel. Azért ez remek volt, és Multiplayerben mindenképp szerepelnie kellene.
Shirin videójában említette a lóval harcoló küldetést, aminek önmagában tényleg nincs nagy hatása, de igenis jó ötletnek tartom, még a Mammoth tankot is. Az afgánok tényleg ekkora arcok, és mindazt felhasználják, amit csak tudnak! Még az erősen 1990+-os évek terméke Toyota platóskocsit is a hidegháborúban 🙂 Kravchenko hatalmát pedig a tank jól szimbolizálja, amit megszerezni jobb ötlet lett volna, de a story itt mellélőtt.

j

Fegyverarzenál:
Ahogyan azt egy régebbi, a tökéletes FPS-sel foglalkozó poszomban említettem és megosztottam a Treyarch suggestions részlegének, immáron jobban modolhatóak a fegyverek és a karakterünk, de sokkal kevésbé, mint ahogy azt elvárhatnánk. Remélhetőleg a Multiplayer tesztelése során sokkal több opciót fedezek majd fel, de addigis örülök, hogy mégegy cég került a listámra, akiknek elküldött ötleteim közül pár meg is valósult úgy-ahogy.
Az első hidegháborúban csak régi, míg a másodikban minden kori fegyvereket választhatunk. Sajnos a modok a kampány mód során unlockolódnak, így a tökéletes buildet csak a játék legvégén használhatod, amennyire nem elégszel meg a játék által kínált fapados felszereléssel. Nincs baj belőle, ha totál random választod ki a felszerelésedet, ugyanúgy röhögve végigmasírozol a fél világon.
Egyébként viszonylag sok fegyvert mutat fel a játék, sajnos leegyszerüsített modellekkel. Még mindíg nem tudnak megfelelően lemodellezni jópár történelmi fegyvert, pedig teljes licensz áll a rendelkezésükre…
Valamennyire fejlesztettek a kiegészítőkön is, páldául BO1-ben nagy problémám volt, hogy az ACOG pontatlanabbá teszi a fegyvert. Itt nem, csak szimplán nem ad semmi pluszt. Multiplayer még kérdéses…
A fegyverhangok tekintetében sem jobb, mint az előző rész. Szinte semminek sincs élethű hangja, még a modernizált RPG-nek (lol!) se.

Konklúzió: A Black Ops II sok mindenben eltér az előző COD-okhoz képest, de a legkritikusabb pontokon ugyan az. Nem akarom leszídni, de dícsérni se, igazából egyiket se érdemli meg.
Sokkal többet vártam volna el ettől a résztől, de mint tudjuk, a nagy újítási ugrások nemigazán kifizetődőek. Majd a játékmechanika 2020 környékén eléri a 2012-es évnek megfelelő színvonalat. 🙂
Javasolt fogyasztói áram: 8000 forint, ha a csalók nem keserítik meg a Multiplayert, illetve ha az BO1-es szintet minimum eléri.

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google kép

Hozzászólhat a Google felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: