Skip navigation

Továbbra sem gondolom, hogy egy bemutatót kellene készítenem. Nagyképűen hangzik vagy se, de nem érdemli meg.
Szokásomhoz hűen lényegretörően és pontokba szedve azonban megemlítenék pár dolgot, csak hogy ti, játékosok, tisztában legyetek vele, miért kérnek 14,000-17,000 HUF (Ft)-ot ezek a kedves kiadók.

A Design
Alapvetően teljesen ugyan az, mint MW3 és MW2. A Menürendszer unalmas, nem tükrözi a “Ghost” hatást.
Viszont az átvezető videók… Mintha csak egy új Linkin Park klippet látnék. Viszonylag rövidek, lényegre törőek, egyszerű üzeneteket közvetít feléd. Önmagában nincs is más átfogó design, a játék eSport akar lenni, ahoz pedig sokkal jobban kellene a minőséget ellenőrizni. Nagyon nem is beszélhetünk a továbbiakban erről, mert mintha nem is lenne, olyan. Egyébként a játék első részei afféle “Homefront” érzés, ami később szinte 1-1 a Black Ops 2 modern csatáival folytatódik. Járműveket irányítunk, de azokat is röviden és érdektelenül, viszont az űrben játszódó jelenet érdekes. Multiplayer mapnak nagyszerű lenne, kár hogy ezt kihagyták…
Talán majd $19 értékben DLC-ként megvehető lesz…

Ghosts…
Elméletileg egy milícista szekta avagy club, sajnos jóformán nem jön át belőle semmi. Mintha a “Szellemek” is afféle “Black Ops” akarna lenni, csak más ízzel. Képzeljétek mindkettőt úgy, mint egy margarinos és egy vajas kenyérszelet, mindkettőről hiányzik a szelet hús…
Ott lehet a probléma, hogy egyszerűen felületesen kezelik a karaktereket, semmi érzelmi mélységet nem jelenítenek meg. Pár fontosnak kikiáltott karakter úgy hall meg, mint Kenny… “Szemetek!” -.-‘

Innováció?
Itt lényegében a Multi Player módot kell érteni, hiszen az a prioritás. Nos, kaptunk egy “fogjuk rá” customizációt karaktereinkre, ami jó dolog, őszintén örülök is neki. A Perkeket nem vélem rossz dolognak, és kidolgozásuk már eléggé szabados, ami egy újabb plusz pont a Griffendélnek! Most már csak a hype-olt dolgok erőltetett illúziójáról kell leplet rántanom:

  • A pálya csak itt-ott rombolódik, s rendszerint az első oda érkező egyből föl is robbantja a dolgokat. Sajnos a fejlesztők nem gondoltak még bele, hogy ha valamit valahogy lerombolnak, akkor ténylegesen átrendezze a pálya területét. Nem nagy feladat, valljuk be…
  • “Új és különleges játékmódok!” – Egy BF szerű multinál elvárhatnánk, hogy egyszerre több alapvető mód történjen, itt  pedig kevésbé nyer értelmet, de úgy-ahogy működik. Vannak jó újítások, friss élményt adnak!
  • Innentől kezdve már csak a Black Ops 2 copy-paste dolgai…

SP oldalról még gyengébb, mint valaha. Szinte már butult is…

Next Gen??
NEM. Kezdjük ott, hogy nincs új Engine. Egy túlhajtott MW3, jelenlegi kódnevén “IW6” motor fut, ami bár részleteiben szebb, felesleges. Egy ilyen játéknál senkit sem érdekel a kutya kobakján az a pár alphatextúrás .PNG, és még Woods sincs itt, hogy az orrából-füléből kiálljon pár szőrszál. Mondjuk ki, teljesen felesleges. A textúrák rendben vannak, már akinél nem bugosodik be Low felbontásra, a fegyverek és kezek, ruhák is teljesen szépek. Ezt eddig már jópárszor megoldhatták volna, minimum a játékosnak.
Szóval miután első napon az elképzelhető legdurvább hackekkel büszkélkedhet a játék, miről beszélünk? Egyébként itt van God Mode, MINDEN perk, kifogyhatatlan lőszer, szokásos aimbot és wallhack, de még full prestige hack is, XBox Live-on pedig befagy a géped, ha üzenetet akarsz küldeni nekik, vagy csak a profilját meglesnéd!

Megemlíteném, hogy továbbra is ugyan azok a bugok idegelik a játékosokat. Headglitch pl még mindíg van, ami eléggé undorító egy alapjáraton sebzett Hit Detection (találat érzékelés) rendszerrel.
A fegyverek elmennek kategória, szinte alig van különbség köztük. Ráadásul nem szeretem ezeket a modern plasztik meggymag-köpködőket, de kinek mi… Azért egy AK74M-est már igazán be merhetnének tenni, még ha bizonyítottan messze jobb fegyver is, mint M16 és M4-es riválisai. Helyette AK-12 prototípus, ami már nagyon más…

Érzékeltetésként egy kép, amin érzékeltetem a “Next Gen” jelenlegi téves értelmezését:
call_of_duty_ghosts_cod_03

Riley ÜL! Riley ÖL!
Igen, a Kutya. Jópofa SP részletek vannak vele, és Multiplayerben is egész érdekes killstreak, sőt, még hasznos is. Egyszerű trollkodás volt vele viccelődni, mert végső soron bevállt a feature.
Azért lehetnétek nyitottabbak is, mert valljuk be, jó ötlet. (Bár BO1-ben is imádok kutyafalkát rázúdítani ellenségeimre:)

Konklúzió
Ez egy COD, és kész. Teljesen ugyan az, amit öt éve erőltetnek le a torkunkon, s habár itt-ott jól fejlődik, mindíg csak félkész hiánypótlás. Tudni illik, se Treyarch, se IW nem látja a jövőt, ezért a múltat adja el jelenben, nagy hangal… Eredményképpen sose fognak olyan jó és élvezetes FPS-t készíteni, amire nekünk épp szükségünk lenne, helyette inkább folytatja a 18 év alatti játékosok hülyítését… Felvetném elméleti kérdésnek, hogy az ilyen módon szerzett profit mégis mennyire állja meg helyét erkölcsileg. Nálam már rég elvéreztek, így semmiféle pénzt nem vagyok hajlandó adni nekik, amíg ez az állapot tart, és nem is vagyok egyedül, már készül az MP törés átportálása…

Ha nagyon vágysz rá, vedd meg, legfeljebb csalódsz újra.

Next Gen akkor lesz, ha a fejlesztők leváltják a “fogyasztói társadalom” üzletpolitikáját, és minőségre törekszik, nem csak eladhatóságra.

U.i.: Az “igazság” szubjektív, kimondása a demokrácia (aka: “Civilizácíó”) alapköve,
és nem hitelrontás. A hibákat illik elismerni és ha lehet, javítani…
PRODUCED BY: INFINITY RETARD

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: